پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4885
-
الف
+

دلایل انتخاب بازیگران «زیر تیغ»

علی اکبر محلوجیان نویسنده سریال «زیر تیغ» از روند انتخاب بازیگران این سریال گفت.

به گزارش آی‌فیلم، علی اکبر محلوجیان نویسنده سریال ماندگار «زیر تیغ» همزمان با پخش این سریال در سال 1385، در گفتگو با خبرگزاری‌های مختلف، درباره انتخاب بازیگران این سریال گفت: نگارش متن كه به پايان رسيد آقای هنرمند، كارگردان این مجموعه تلویزیونی، در مورد شخصيت «محمود» تاکید داشت که فقط پرويز پرستویی می‌تواند این نقش را بازی كند. پس از آن بود كه آقای پرستویی متن را خواند و موافقت خود را اعلام کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: بازيگران حرفه‌ایی هرگز برای پول بازی نمی‌كنند و بايد فيلمنامه حرف و جان‌مايه‌ای اساسی داشته باشد كه كاری را قبول كنند. بازيگران «زير تيغ» خود را در قصه ديدند و سپس ايفای نقش در اين سريال را قبول كردند.

وی در ادامه در مورد شخصیت جعفر و صحنه‌های عزاداری افزود: شخصیت جعفر (آتيلا پسيانی) را بسيار شيرين خلق كرده بوديم تا از دست دادنش فاجعه باشد؛ چرا كه ما فرصت چندانی نداشتيم تا به جعفر بپردازيم. صحنه‌های عزاداری باعث شد تا علاقه تماشاگر به محمود جذب شود. قصد ما اين نبود كه اشك چشم کسی را دربياوريم؛ اگر اشك چشمی هم درآمده، حتما لازم بوده است. اگر اين صحنه‌ها خلق نمی‌شد، اين محمود همان محمودی كه الان در ذهن مخاطب نقش بسته، نبود. تماشاگر این فیلم دلش نمی‌خواهد براي چنين آدمی حكم قصاص داده شود و من هم به عنوان نويسنده دلم نمیخواهد محمود قصاص شود.

محلوجیان در پایان درباره کارگردانی این سریال گفت: آقای هنرمند به خوبی فضا و شخصيت‌ها را پيدا كرده بود و بعضی صحنه‌ها حتی از آن چيزی كه در ذهن من بود، بهتر از آب درآمده است.

گردآوری: سمانه حسین‌نیای مقدم برای شبکه آی‌فیلم

نظر شما
ارسال نظر